top of page

Vorming

Diploma’s
2019 Bacherlor in de ergotherapie – hogeschool PXL Hasselt
2020 Ba-na-ba zorgverbreding en remediërend leren – Hogeschool UCLL Hasselt

Bijscholingen
2019 – aanpak van werkgeheugenproblemen bij kinderen met een ontwikkelingsstoornis – SIG
2019 – autisme in het gezin – SIG

2019 – opstarten als zelfstandige ergotherapeut (oaze) – ergopraktijk 
2019 – sensorische informatieverwerking 4 daagse opleiding – prikkels om te groeien Inge Adriaenssens
2019 – verdiepingscursus schrijven bij kinderen - Ergopraktijk
2021 – impact training – Atlass
2021 – straffen en belonen, ASS/ADHD en agressie, ASS in de klas – Atlass
2021 – hoogsensitiviteit en school – hoogsensitief groeien Bieke Geenen
2021 – ASS/ADHD en slaap – atlass
2021 – hulpmiddelen – Ergopraktijk
2021 – hoogsensitiviteit en assertiviteit – hoogsensitief groeien Bieke Geenen
2022 – hoe begrijp ik mijn kind in al zijn emoties – hoogsensitief groeien Bieke Geenen

2022 – interoception curriculum: a step by step guide tot developing mindful self-regulation- Kelly Mahler

2022 – on demand course: 3 steps to improving interoception, an evidence-based approach - Kelly Mahler
2023 – burn-out training – Charlotte Labee

2024 – verenkelen en verdubbelen met dekola-regel en klinkerschema – Eureka

2024 – taalstimulering – Eureka

2024 – spelling en taal – Eureka

2024 – als spelling een kwelling is: spellend spellen en spellen met succes – Eureka

2024 – Faalangst Warrior Training - Vanessa Lauwers 't Zonnekind

2024 – Hoogsensitiviteitsanalyse - Esther Bergsma 
2024 – kindermassage – Wellness Academy
2024 – gedrag begrijpen en aanpakken vanuit zintuigelijke prikkelverwerking – prikkels om te groeien
2024 – prikkelverwerking bij het jonge kind – prikkels om te groeien Inge Adrianessens
2024 – webinar lichaamsdruk – ZintASS
2024 – autisme en gamen – Het lampje
2024 – autisme en agressie – Het lampje
2024 – hoogsensitiviteit naar meer eigenwaarde – hoogsensitief groeien Bieke Geenen
2024 – hartcoherentie – Louvanie

2024 – tem je tijgers online cursus – Séverine Van De Voorde

2024 – supporting communication of interoception in gestalt language processors – Kelly Mahler

2024 – hartcoherentie voor  kinderen - hartekracht 

2024 – auti-communicatie, geef me de 5 bij autisme - geef me de 5 

Extra interessante bronnen
2021-2024

Psychomotorische ontwikkeling en remediërend leren – Wendy Peerlings
Wiebelen en friemelen – Monique Thoonsen en Carmen Lamp
Wiebelen en friemelen – Monique Thoonsen en Marijenne van der Gaag
Help, zintuigelijke prikkels – Karen de vriend – de Jong

ASS en eetproblemen – Atlass en Thomas Fondelli
Overprikkeld brein – charlotte labee
Brain balance – charlotte labee
Jouw krachtige brein – Charlotte Labee
Leven met sensaties – Winnie Dunn
Hoogsensitief ouderschap – Bieke Geenen
Autisme en tijdsbesef – Steven Degriek
Autisme en eetproblemen – Thomas Fondelli
Hoe breng ik mijn kind (en mezelf) structuur bij – Wendy Peerlings
Zelfregulatie bij kinderen – DR. Stuart shanker met Teresa Barker
Autisme en het voorspellende brein – Peter Vermeulen
ADHD Hoe haal je het uit je hoofd – Cathelijne Wildervanck
SOS mijn kind heeft stress – Genijn, Masschelin, Morren
Blijven ademen – Katrien Geeraerts en Louis van Nieuwland
Zeg me dat ik oké ben – Marcel Hendrickx
Rust voor je brein – Luc Swinnen
Activeer je nervus vagus – Luc Swinnen
Het hoogstimulatieve kind – Gerarda van der Veen
Gevoeligheid in de klas – Gerarda van der Veen
Assertivi-tuttifrutti – Siska oeminne
Kleuters laten groeien in hun executieve functies – Sanne Feryn
AD(H)D wat doe je daarmee?! – Corine Lancel

Als spelling een kwelling is deel 1 en deel 2 - Anny Cooreman, Marleen Bringmans, Eureka

Hoogsensitief omgaan met stress - Séverine Van De Voorde

boeken geef me de 5 - Colette de Bruin

Wat echt werkt bij kinderen met ADHD - Séverine Van De Voorde

Wat echt werkt bij kinderen met autisme - Peter Vermeulen 

Wat echt werkt bij kinderen die hoofsensitief zijn - Bieke Geenen  

Impelenting Ayres Sensory Integration -Roseann C. Schaaf, Zoe Mailloux

Neurowetenschappen - Ben van Cranenburgh

Schema's neurowetenschappen Ben van Cranenburgh 

Uit de pas - C. Kranowitz

Met plezier uit de pas - C. Kranowitz |

Waarneming en zintuiglijke ervaringen bij mensen met Autisme en Aspergersyndroom - Olga Bogdashina

Prikkels in de groep -Robert Hoog, Sandra Stultiens en Ingrid van der Heijden​

Werken met aandacht - Rietman

Sensory integration - Anita C. Bundy & Shelly J. Lane

Sensory integration - Roseann C. Schaaf & Susanne Smith Roley

​

Afspraak of kennismakingsgesprek?

bottom of page